smak dzieciństwa, czyli knedle ze śliwkami

wtorek, lipca 29, 2014

Sezon na śliwki trwa, dlatego postanowiłam sobie przypomnieć smak domowych knedli, które zawsze robiła moja babcia. Muszę Wam się przyznać, że to moje pierwsze w 100% samodzielne knedle i wyszły naprawdę pysznie (nie przechwalam się :))! Przepis różni się od tego tradycyjnego, ponieważ dodałam do ciasta twarogu, zamiast ziemniaków. Dzięki temu mamy dużo lżejsze danie, ale równie pyszne! Przepis znalazłam w najnowszej gazetce Lidla. Jest to przepis prawdziwego Mistrza Cukierników - Pawła Małeckiego! U mnie knedle zniknęły w mgnieniu oka. A może Wy też spróbujecie zrobić je sami? Na pewno dacie radę! :) a teraz czas na przepis!



składniki:
0,5 kg śliwek
250 g twarożku
140 g mąki typ 450
1 łyżka cukru pudru 
(ja dałam cukier puder waniliowy własnej roboty, ale zwykły też się nada)
1 jajko
szczypta soli
śmietana
cukier trzcinowy

W misce mieszamy mąkę, twaróg, sól, cukier puder i jajko. Składniki zagniatamy, aż do wyrobienia gładkiego ciasta. Najłatwiej będzie to robić na stolnicy. Następnie formujemy rulon o średnicy 6 cm i wycinamy z niego jednakowej wielkości kawałki. Śliwki kroimy na pół, usuwamy pestki i posypujemy odrobiną cukru, a następnie rozdzielone połówki łączymy ze sobą. Bierzemy ciasto i układamy na każdym kawałku po śliwce i dokładnie sklejamy ciasto. Tak przygotowane knedle gotujemy 8-10 minut. Podajemy z polane śmietaną i cukrem. Pyszności!











You Might Also Like

0 komentarze

KATEGORIE